Notícies de l’AVV L’Òstia

Assemblea ordinària de socis/es de l’Òstia

El divendres 10 d’abril a les 18.30h al nostre local del carrer Cermeño 7, us convoquem als socis i sòcies de  l’Òstia o els/les que us voleu associar i ajudar-nos a mantenir l’activitat de l’associació de veïns/es, a l’assemblea ordinària per elegir la nova Junta i fer balanç de l’activitat feta. Animeu-vos a ser part de l’Òstia i a defensar plegades el nostre barri!

Assemblea afectats/des pels desnonaments

Aquest dimarts 31 de març com cada últim dimarts de mes ens tornem a trobar per fer front a aquesta greu problemàtica social. Tornem a enfrontar el risc de desnonament d’una veïna i la seva família, l’especulació turística a la que ens oposem, produeix d’expulsió de veïns i veïnes del barri. Per això, suma’t i donem-nos suport entre tots/es, per aturar tots els desnonaments de veïns i veïnes que per motius econòmics veuen vulnerat el seu dret a un habitatge digne! Tots els darrers dimarts de mes a les 18h al Carrer Cermeño 7 baixos!

El PERI, el Port i la Clínica Barceloneta

El novembre passat vam presentar al·legacions al PERI de la Barceloneta. A hores d’ara, encara no hem rebut resposta. Hem preguntat al Districte què passa amb el nou pla urbanístic. En relació a aquest ens preocupen sobretot dues coses:

1. De l’estudi del PERI vam deduir que milers de metres quadrats de la façana marítima del barri passen a mans del Port, que llavors podria fer i desfer el que volgués en aquesta zona tan llaminera, a primera línia de mar: hotels, habitatges de luxe… (I ja tenim el precedent del que va passar amb l’Hotel Vela). La Clínica Barceloneta quedaria precisament dins d’aquesta àrea que passa a jurisdicció portuària. Mentrestant, la Clínica està pràcticament abandonada i en procés de reubicació fora del barri. Ens quedem sense un equipament molt important d’atenció a la nostra gent gran.

2. El PERI prohibeix les remuntes de les cases originàries de PB+1 i PB+2, protegint les poques que queden. Però, mentre el PERI no s’aprova, es van fent remuntes horroroses de cases originals PB+1, és molt dolorós. ¿Es continuen donant llicències de remuntes de PB+1 i PB+2 mentre el PERI no s’aprova? Teníem entès que les llicències quedaven suspeses preventivament abans de l’aprovació definitiva del pla, perquè mentrestant s’afanyen a remuntar uns mamotretos que no respecten en absolut l’arquitectura preexistent. A aquest pas ens quedarem sense les poques cases que queden del model original del barri…

Patrimonio Histórico de la Barceloneta

Esperemos que con la aprobación del PERI (Plan Especial de Reforma Interior) se proteja seriamente el escaso patrimonio histórico y cultural que queda en la Barceloneta. De las primeras casas que se construyeron en el barrio, de estilo barroco, sólo quedan actualmente unas 11 por rehabilitar y a este paso si se tarda mucho en aplicar una ley que las proteja, será demasiado tarde visto el resultado de las que han rehabilitado y que es imposible entender como la administración ha podido dar licencia para que se haga tal atrocidad con las rehabilitaciones y reformas de los remontes que se les han añadido. Uno de los últimos ejemplos de lo que no debe permitir la administración que se haga, y que es un nuevo atentado contra el patrimonio del barrio es la rehabilitación de la casa del carrer Comte de Santa Clara.

casa

 

Fuente del carrer Comte de Santa Clara

Ante el rumor que corre sobre el destino de la fuente del carrer Comte de Santa Clara, desapareciendo o siendo desplazada del lugar donde está porque el restaurante El Somorrostro está haciendo reformas y ha abierto una puerta que durante muchos años ha estado tapiada precisamente por la situación de la fuente que desde hace 60 años está ahí, le preguntamos a la regidora, en el Consell de barri que se celebró el jueves 26 en el centro cívico, si eran ciertos esos rumores. Ella no parecía estar al tanto y según dijo, no tenía noticias de qué la fuente fuera desplazada ¡a ver si es verdad!

Para evitar que desaparezcan las seis que quedan en el barrio: Judici con Joan de Borbó, Almirante Cervera con Meer, Comte de Santa Clara con Sant Carles, Carbonell con Ginebra, Balboa con Pinzón y otra en el parque del gas, se le pidió a la regidora la protección de las mismas ya que prestan un servicio importante al barrio y más ahora en esta época de crisis que padecemos y porque evidentemente forman parte de nuestro barrio desde hace tiempo. Pero como somos muy mal pensados (piensa mal y acertarás) no tiene sentido abrir una puerta por la que no va a ser cómodo pasar porque tiene la fuente delante, a no ser que al cabo de unos meses ya no veamos la fuente allí y nos encontremos con una nueva terraza. Ante la duda, le preguntamos  a la regidora si se podía abrir una terraza en una calle peatonal. Su respuesta fue que dependiendo de lo que la calle mida, sí. Por tanto seguimos sin ver muy claro lo que pasará tanto con la fuente como con la terraza, lo veremos dentro de unos meses ¡como si no tuviéramos ya bastantes en el barrio! Sería un espacio más que perderíamos los vecinos, donde pasear tranquilamente y sobre todo donde poder jugar los niños a la pelota puesto que cada vez tienen menos espacio para ello. En la plaza de la Barceloneta donde siempre se había jugado, se prohibió desde que los dos restaurantes abrieron la terraza o como dentro de poco si no se frenan las licencias nos lo encontraremos en la Repla, de hecho, ya hay  a los dos lados de la plaza. No necesitamos ni queremos más terrazas en nuestro barrio ni un motivo más para no poder descansar.

fuente

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s