Dimecres 6 presentació – roda de premsa de la plataforma Defensem el Port Vell

La recentment constituïda Plataforma Defensem el Port Vell convoca roda de premsa dimecres 6 de juny a les 11.30 a la seu de la FAVB, c/ Obradors 6.

Hi participaran:
– Mercè Tatjer, catedràtica de Didàctica de les Ciències Socials de la UB,
– Javier Moreno Rico, membre de la Plataforma Salvem el Port Vell de 1987/92
– Horacio Espeche, membre de AUS Agrupació Arquitectura i Sostenibilitat
– Lluis Ravell, vicepresident de la FAVB
– Gala Pin, membre de l‘avv l’Òstia
La recent constitució de la plataforma respon a la voluntad de l’APB i l’Ajuntament de Barcelona de modificar l’actual Port Vell per privatitzar el Moll d’Espanya i allotjar-hi a megaiots, el que tindrà com a resultat convertir l’actual Port Vell en una marina de luxe.
L’APB i l’Ajuntament justifiquen el projecte amb la futura generació de fins a 410 llocs de feina, no obstant hi ha motius per mostrar-se escèptics, ja que sembla la mateixa promesa incomplida que es va fer amb l’Hotel Vela. Però hi han raons més concretes per dubtar d’aquesta afirmació. Hi han dos jaciments de suposats llocs de treball: Marina92, dedicada a la reparació i manteniment i la marina Port Vell. Tot i les suposades millores que Marina92 està portant a terme en les seves instal·lacions, no es coneix pla de treball que permeti saber si augmentarà el volum d’encàrrecs i la seva tipologia per deduir la càrrega de treball.
Respecte als llocs de treball que es generaran en les tripulacions, la plataforma no creu que això pugui arribar a ser una realitat. Si s’analitza el tipus de tripulacions dels mega-iots veiem dos sistemes: tripulacions fixes i tripulacions contractades per temporada. Les fixes són les menys, el més normal és un quadre mínim fix i el gruixut contractació temporal. La part fixa de les tripulacions habitualment és estrangera, ja que s’exigeix un alt nivell tècnic i domini de l’anglès i els temporals amb freqüència pertanyen al tercer món per l’anglès (la llengua franca en aquest sector) i pels baixos nivells salarials que obtenen.
Per un altra banda, la plataforma denuncia que el projecte al qual els ciutadans han tingut accés no incorporava cap informe d’impacte social, ambiental o avaluació econòmica.
La plataforma Defensem el Port Vell s’oposa al projecte, i mostra un rebuig total a la privatització del Moll d’Espanya per tal d’allotjar iots de grans eslora, es tracta d’un privatització que està orientada a donar cabuda a un tipus de iots dels quals només hi han 13 en tot el món.
Dimecres la plataforma farà la seva presentació pública, els motius d’oposició i els perills del projecte, així com el calendari d’accions i activitats, i les línies de treball a llarg i curt termini que s’estan portant a terme.
Més informació:

defensemportvell.wordpress.com

J. Moreno: 696 034 542
G. Pin: 669 670 430

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s